Ruilen & Retourneren
Informatie over Ruilen & Retourneren bij Interijeur
Retourneren
Niet tevreden over het geleverde product? Het kan gebeuren dat een artikel niet naar wens is. Meld het bij ons en we denken graag met je mee. Samen kijken we eerst naar een gepaste oplossing. Toch liever retourneren? Dat is ook mogelijk! Bij Interijeur heb je het recht een bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren of ruilen voor een andere maat/kleur als je van gedachten bent veranderd. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Deze terugbetaaltermijn van 14 dagen gaat in op het moment dat een retour wordt aangemeld.
Let op!
Enkel de retourkosten naar Interijeur zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €15,- per pakket via PostNL. Indien je gebruik maakt van de herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.
Over de retournering van het artikel/artikelen dien je dit af te geven bij een PostNL servicepunt.
Lees bij stap 1 en 2 onderaan de pagina hoe je een artikel kan retourneren of ruilen.
Waar moet ik op letten als ik mijn bestelling wil retourneren?
Pak het artikel weer goed in, in de originele verpakking. Gebruik bij het inpakken geen materialen zoals ducktape en schrijf niet direct op de productverpakking, zo kan de verkoper het product later opnieuw verzenden in de originele doos.
De retourverzending is op eigen risico, vraag daarom altijd een trackingcode bij het postagentschap en bewaar jouw verzendbewijs. Je kunt ervoor kiezen om jouw retourzending verzekerd te verzenden. Indien het product beschadigd is aangekomen bij de verkoper kunnen wij genoodzaakt zijn om niet het volledige bedrag terug te storten.
Het retourneren is in de meeste gevallen voor eigen kosten, tenzij anders aangegeven op de website. Indien je een deel van jouw bestelling wilt retourneren en de verkoper de verzendkosten vanaf een bepaald bedrag heeft vergoed kan de verkoper de verzendkosten alsnog in rekening brengen. Dit kunnen zij doen wanneer de orderwaarde van deze verkoper na het retourneren onder het bedrag voor gratis verzenden terecht is gekomen.
Kunnen alle producten retour worden gestuurd?
Er zijn in uitzonderlijke gevallen producten die niet voor het retourrecht in aanmerking komen, dit zijn bijvoorbeeld:
- volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn (zoals bijvoorbeeld maatwerk);
- producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;
- producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
- producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken;
Mocht dit onverhoopt het geval zijn dan laten we dit weten nadat je de producten hebt aangemeld via het formulier.
Voor vragen omtrent retouren, zijn we het beste te bereiken via de email.
Uitzonderingen retourneren
We vergoeden alleen ongebruikte en onbeschadigde producten. Heeft het artikel duidelijke gebruikssporen die te verwijten zijn buiten het enkel bekijken en proberen van het product, behouden wij het recht om niet tot volledige terugbetaling over te gaan.
Stap 1. Mail ons en meldt hierbij de retourmelding/omruiling
Voordat je een artikel retour stuurt, dien je dit aan te geven bij de klantenservice via info@interijeur.nl
Hoe doe je dit?
Mail naar info@interijeur.nl en vermeld in de onderwerpregel, retourmelding of omruiling met het bestelnummer. Een retourmelding/omruiling via de onderwerpregel is voldoende. Aanvullende informatie over je retour/omruiling is uiteraard van harte welkom!
*Voorbeeld als het om een retournering gaat:
Retourmelding - Bestelnummer: [jan00910]
*Voorbeeld als het om een omruiling gaat:
Omruiling - Bestelnummer: [jan00910]
Stap 2. Maak je pakket klaar met het retourformulier
Pak de artikelen op veilige wijze in, zo mogelijk in het oorspronkelijke pakket, en voeg het volledig ingevulde retourformulier erbij. Het is belangrijk dat je in dit document aangeeft of je een andere maat/kleur nodig hebt of de artikelen wilt retourneren. Vervolgens dien je het pakket met een label van het retouradres, af te geven bij een PostNL servicepunt. De directe kosten van het terugzenden van de producten komt voor de consument rekening.
-> Klik hier om het retourformulier uit te printen <-
Retouradres:
Interijeur - Retourneren
Surinamestraat 20
1944XG Beverwijk
Stap 3. Bewaar de Track & Trace code met het verzendbewijs totdat wij de omruiling/retour hebben verwerkt
Zodra wij de retourzending hebben ontvangen, hebben wij te maken met een maximale verwerkingstijd van 2-3 werkdagen. Wij controleren of de retourzending met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat geaccepteerd wordt. Vervolgens zullen wij het volledige orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van het retour terugstorten of omruilen mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Je ontvangt het bedrag op de rekening wat in het retourformulier staat ingevuld.