Garantie en reparatie
De verkoper Interijeur biedt geen ophaalservice aan. De klant is verantwoordelijk de retourzending zelf af te geven bij een POSTNL-punt.
Op Troon Collectie rust een garantietermijn van één jaar. In de meeste gevallen proberen we het artikel te repareren. Soms is dit niet mogelijk, dan wordt je aankoop omgeruild of vervangen.
Deze termijn geldt onverminderd de wettelijke rechten omtrent garantie en conformiteit. Aan de garantie zitten natuurlijk wel enkele voorwaarden verbonden.
Garantievoorwaarden:
*Schade als gevolg van onredelijk gebruik of gebruik voor commerciële doeleinden valt niet onder de garantie.
*Niet tijdig aangegeven schade of ondeugdelijk artikel door een fabrieksfout of transport in een zichttermijn/retourtermijn van 14 dagen na levering.
*Schade door onoplettendheid of onopzettelijk toegebrachte schade, abnormaal gebruik of onvoldoende zorgvuldigheid.
*Schade veroorzaakt door normale slijtage, onheil van buitenaf (zand-, val- of vochtschade), verkeerd gebruik of achterstallig onderhoud vallen niet onder de garantie.
*Bij schade door onjuiste montage of verkeerd onderhoud vervalt de garantie.
*De garantie geldt specifiek voor het meubel zelf. Vergoeding van eventuele gevolgschade is uitgesloten.
Aanspraak maken op garantie? Dit kan alleen in combinatie met de originele aankoopnota. Bewaar deze dus goed.
Voordat wij overgaan tot het verlenen van garantie, voeren wij een controle uit om vast te stellen dat de schade niet is opgelopen door bovenstaande punten van de garantievoorwaarden van Troon Collectie. In eerste instantie zullen wij vragen om foto’s van de schade en om de originele aankoopnota. Kosten betreffende retour en/of verzendkosten van de verzendlabel vallen binnen de garantieperiode onder de garantie.
Na de controle wordt er beoordeeld of het gemelde artikel onder de garantie valt bij Troon Collectie. Als het onder de garantie valt, zullen wij daarna overgaan tot kosteloze reparatie of toezending van het nieuwe onderdeel.
Kunnen wij je Troon Collectie niet meer repareren?
Dan wordt het artikel vervangen. Als het artikel niet meer beschikbaar is, vervangen wij dit (in overleg) door een vergelijkbaar artikel.
Mocht jouw Troon Collectie onverhoopt toch nog een gebrek vertonen? Neem contact met ons op. We helpen je graag om dit zo snel en goed mogelijk op te lossen.
Indien het onverhoopt product na onderzoek buiten de garantievoorwaarden is uitgesloten door de fabrikant Troon Collectie en Interijeur, dan is de reparatie of vervangingskosten voor je eigen rekening.
We repareren je artikel pas nadat jij daarvoor toestemming hebt gegeven, zodat je geen onverwachte kosten hebt. Voordat de reparatie wordt uitgevoerd, krijg je eerst een inschatting van de kosten. Indien je akkoord gaat met de extra kosten, wordt het proces m.b.t voorgestelde oplossing uitgevoerd.
Schade buiten de garantietermijn of garantie conform:
Is je aankoop buiten de garantieperiode of garantievoorwaarden kapot? Bijvoorbeeld door gebruikersschade? Ook dan staan we voor je klaar. De reparatie is voor je eigen rekening. Laat ons weten wat er aan de hand is en we komen zo snel mogelijk met een gepaste oplossing.
Voor het herstellen van schade of vervangen van onderdelen buiten de garantieperiode of garantie conformiteit worden extra kosten berekend.
We repareren je artikel pas nadat jij daarvoor toestemming hebt gegeven, zodat je geen onverwachte kosten hebt. Voordat de reparatie wordt uitgevoerd, krijg je eerst een inschatting van de kosten.
In eerste instantie zullen wij vragen om foto’s van de schade en om de originele aankoopnota. Extra kosten voor verzend en reparatiekosten is voor je eigen rekening.
Neem contact op met de klantenservice info@interijeur.nl